۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸

یک مقام مسئول اعلام کرد؛

کشت گیاهان دارویی در مراتع تهران

کشت گیاهان دارویی در مراتع تهران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: طرح کشت گیاهان داروئی و صنعتی در اراضی مرتعی این شهرستان با مشارکت بهره برداران و مجریان طرح‌های مرتعداری به مرحله اجرا در می‌آید.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سید علی عظیمی با بیان اینکه این طرح در سطح ۹ هکتار و به صورت پایلوت اجرا خواهد شد، افزود: این طرح با هدف بهره برداری اصولی و بهینه از اراضی مرتعی و همچنین توانمندسازی جوامع محلی اجرا می‌شود و در صورت موفقیت آمیز بودن، در سطح مراتع این شهرستان تعمیم خواهد یافت.

وی تأکید کرد: با کشت گیاهان داروئی و صنعتی در اراضی مرتعی از فشار چرای دام بر مراتع کاسته خواهد شد چرا که اجرای این طرح‌ها رونق تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

عظیمی به دیگر مزایای اجرای طرح یاد شده اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها علاوه بر افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی موجب افزایش توان اقتصادی جوامع محلی و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در ادامه اضافه کرد: وسعت اراضی ملی این شهرستان حدود ۷۰ هزار هکتار است که از این میزان ۲۰ هزار هکتار آن در قالب طرح‌های مصوب مرتعداری ساماندهی شده است.

کد خبر 4034566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha